Vitamíny výpis článků

Studie: Vliv hořčíku na stres a soustředění

Studie: Vliv hořčíku na stres a soustředění

20.9.2018 00:01  |  Vitamíny

V dnešní době je psychická zátěž pro většinu lidí každodenním jevem. Neprojevuje se pouze v podobě pozitivního stresu, který člověka aktivizuje a někam posouvá, ale stále více ?se objevuje také v podobě chronického traumatického stresu, který je pro lidský organizmus velmi destruktivní. ... celý článek

Komentářů: 0

Tak akorát hořčíku

Tak akorát hořčíku

16.8.2018 00:01  |  Vitamíny

Jako u většiny živin může i u hořčíku existovat riziko příliš vysokého příjmu. Ze stravy toto nebezpečí nehrozí, ale připadá v úvahu například po excesivním užití doplňků stravy obsahujících hořčík nebo samozřejmě při nitrožilním podání. Při předávkování suplementy s hořčíkem je prvním varovným příznakem průjem, poté mohou následovat bolestivé křeče v břiše a nevolnost. ... celý článek

Komentářů: 0

CLA - konjugovaná kyselina linolová a její účinky

CLA - konjugovaná kyselina linolová a její účinky

21.6.2018 00:01  |  Vitamíny

Tato kyselina se přirozeně vyskytuje v hovězím mase a mléčných výrobcích, ale má to jeden háček - krávy musí být paseny na zelených pastvinách. Pokud tomu tak není, obsah CLA se v mase a mléce velmi razantně snižuje a nám chybí. Přitom CLA má prospěšné účinky pro organismus, zejména při snižování ukládaní tělesného tuku a při léčbě vysokého krevního tlaku. ... celý článek

Komentářů: 0

Nedostatek hořčíku

Nedostatek hořčíku

18.6.2018 00:01  |  Vitamíny

Výsledky studií prováděných na velkých počtech osob ukazují, že dlouhodobý nedostatek hořčíku může vést k častějšímu výskytu vysokého krevního tlaku (hypertenze), poruchám srdečního rytmu a infarktům myokardu. ... celý článek

Komentářů: 2 | Poslední komentář: 10.7.2018 15:15

Melatonin a poruchy spánku a biologického rytmu

Melatonin a poruchy spánku a biologického rytmu

19.4.2018 00:01  |  Vitamíny

Jednou z nejvýznamnějších spánkových poruch je porucha cirkadiálního rytmu. Tento rytmus u lidí ovlivňuje nejen spánek, ale i chování, hladinu hormonů, tělesnou teplotu či metabolismus. "Cirkadiální rytmus je určován centrálními biologickými hodinami člověka a jejich činnost pomáhá řídit denní světlo," vysvětluje přední odbornice prof. MUDr. Soňa Nevšímalová, DrSc. Po setmění začíná lidské tělo vylučovat spánkový hormon melatonin, který je určující pro rytmus spánku. Ten je signálem, že je vhodný čas ke spánku.... celý článek

Komentářů: 3 | Poslední komentář: 13.6.2018 09:45

15 překvapivých účinků bóru na zdraví

15 překvapivých účinků bóru na zdraví

5.4.2018 00:01  |  Vitamíny

Bór je životně důležitý stopový minerál, který je prospěšný normálnímu růstu a zdraví těla. Pomáhá při artritidě, osteoporóze a též snižuje menopauzální příznaky. Předpokládá se, že zlepšuje přirozenou schopnost lidského těla absorbovat vápník a hořčík. ... celý článek

Komentářů: 4 | Poslední komentář: 15.5.2018 20:06

Prášek z mořských červených řas je bohatým zdrojem křemíku

Prášek z mořských červených řas je bohatým zdrojem křemíku

20.3.2018 00:01  |  Vitamíny

Oxid křemičitý získaný z mořského prášku z červených řas (Lithothamnium coralloides) je zdrojem přirozeného stopového prvku křemíku. Křemík se nachází v nerafinovaných zrnech a v některých zdrojích mořských živočichů, včetně mušlí. Křemík byl pozitivně spojen se zdravím kostí a je nazýván minerálem krásy. ... celý článek

Komentářů: 3 | Poslední komentář: 28.6.2018 14:20

Rutin a jeho význam pro zdraví

Rutin a jeho význam pro zdraví

8.3.2018 00:01  |  Vitamíny

Rutin je typ bioflavonoidu, který se vyskytuje v černém čaji, v pohankových otrubách, v mnoha citrusových plodech (v bílé dužině) a dokonce i v jablečných slupkách. Je také dostupný jako doplněk stravy. Rutin pomáhá tělu využívat vitamín C a vyrábět kolagen (stavební blok pojivových tkání), může být použit při léčbě stavů jako jsou hemoroidy, vysoký krevní tlak (hypertenze) a může také pomoci snížit hladinu cholesterolu. Doporučená denní dávka rutinových doplňků podle Nutritional- Supplements-Health-Guide.com je dvě 500mg tablety denně. ... celý článek

Komentářů: 0

Kdy užívat aminokyseliny ve formě doplňků stravy

Kdy užívat aminokyseliny ve formě doplňků stravy

7.3.2018 00:01  |  Vitamíny

Každý potřebuje pravidelnou dodávku esenciálních aminokyselin pro podporu zdraví a metabolismu. Esenciální aminokyseliny jsou takové aminokyseliny, které nedokážeme syntetizovat a jsme závislí na jejich přívodu zvenčí. Kvalitní pestrá strava s dostatkem bílkovin dokáže tělo zásobovat esenciálními aminokyselinami, které jsou následně potřeba pro tvorbu svalů, vazů, chrupavek, kostí, protilátek, mozkových neuropřenašečů? ... celý článek

Komentářů: 2 | Poslední komentář: 8.8.2018 22:54

Vitamín A  má velký vliv na naše duševní i fyzické zdraví

Vitamín A má velký vliv na naše duševní i fyzické zdraví

26.2.2018 18:11  |  Vitamíny

Vitaminy jsou nezbytné látky, které spolu s bílkovinami, tuky a sacharidy patří k základním složkám lidské stravy. V lidském organismu mají funkci katalyzátorů biochemických reakcí, tudíž hrají významnou úlohu při procesech vstřebávání a látkové výměny. Jedním z důležitých, ovšem často opomíjených vitaminů pro naše duševní i tělesné zdraví je vitamin A. Za co je v našem organismu zodpovědný a kde ho najdeme?... celý článek

Komentářů: 5 | Poslední komentář: 12.4.2018 15:26

Aminokyseliny arginin a lysin a jejich vliv na opary

Aminokyseliny arginin a lysin a jejich vliv na opary

20.2.2018 00:01  |  Vitamíny

Měli byste vědět, že potrava bohatá na arginin či lysin nebo užívání dopňků stravy s těmito aminokyselinami může negativn či pozitivně ovlivnit výskyt herpetických virů způsobujících opary. ... celý článek

Komentářů: 3 | Poslední komentář: 12.6.2018 08:58

Českým dětem podle studie chybí vitamin D, nejvíc v zimě

Českým dětem podle studie chybí vitamin D, nejvíc v zimě

20.2.2018 00:01  |  Vitamíny

Českým dětem podle studie Státního zdravotního ústavu (SZÚ) chybí vitamin D tvoření kůží ze slunečního záření. Jen třetina dětí má dostatek celoročně, nejhorší je situace v zimě a na jaře. SZÚ zkoumal před dvěma lety krev více než 400 dětí, letos plánuje i měření u dospělých.... celý článek

Komentářů: 7 | Poslední komentář: 26.4.2018 06:15

Jód je profylaxí poškození štítné žlázy při úniku radiace

Jód je profylaxí poškození štítné žlázy při úniku radiace

12.2.2018 00:01  |  Vitamíny

Obyvatelé v okolí jaderné elektrárny Temelín dostávají nové tablety jodidu draselného, které by bránily poškození štítné žlázy při případném úniku radiace. Jde o preventivní opatření, v Temelíně se jaderná havárie nikdy nestala. Mezi obyvatele v okolí elektrárny se dostane 45.000 balení léku. Náklady na pořízení tablet hradí vlastník temelínské elektrárny, společnost ČEZ.... celý článek

Komentářů: 0

Znečištěné ovzduší a doplňky stravy

Znečištěné ovzduší a doplňky stravy

8.1.2018 09:01  |  Vitamíny

Znečištění venkovního ovzduší je každoročně zodpovědné za mnoho onemocnění i předčasných úmrtí. Podílí se na zvýšeném výskytu rakoviny, srdečních onemocnění, mrtvice, astmatu a dalších respiračních onemocnění. ... celý článek

Komentářů: 4 | Poslední komentář: 14.2.2018 19:47

Doplňky stravy pro zkoušková období

Doplňky stravy pro zkoušková období

1.12.2017 00:11  |  Vitamíny

Při zkouškovém období se začínají na stolech studentů objevovat šálky kávy, plechovky od energetických nápojů nebo tabulky čokolád. Po skončení zkoušek má pak řada studentů potíže se spánkem, koncentrací, žaludkem či tělesnou hmotností. V tomto článku proto poradíme, co skutečně pomůže zlepšit paměť, bdělost a soustředění, aniž by se to negativně odrazilo na stavu organismu. ... celý článek

Komentářů: 6 | Poslední komentář: 8.9.2018 16:25

Trpíte nedostatkem vitamínu D?

Trpíte nedostatkem vitamínu D?

24.11.2017 09:11  |  Vitamíny

Věděli jste, že nedostatek vitaminu D je jedním z důvodů, proč v zimě či na jaře onemocníte chřipkou nebo jinými respiračními onemocněními? Právě v období chřipkových epidemií, kdy se spotřebují zásoby vitaminu D vytvořené díky slunečnímu záření v létě, bývá jeho hladina nejnižší. Zejména v zimních a jarních měsících trpí nedostatkem vitaminu D téměř 50 % naší populace. Nové poznatky o tomto vitaminu ukazují, že jeho nedostatek může mít vážné důsledky. ... celý článek

Komentářů: 14 | Poslední komentář: 30.4.2018 16:39

Draslík - nepostradatelný i nebezpečný

Draslík - nepostradatelný i nebezpečný

13.11.2017 08:01  |  Vitamíny

Draslík je pro naše zdraví nepostradatelný. Jeho hlavní úlohou je správná funkce nervosvalového systému. Další zásadní funkcí draslíku v lidském organizmu je regulace vody ve tkáních a buňkách. Všude tam, kde se v lidských tkáních vyskytují svalová vlákna (kosterní svaly, srdce, zažívací systém, močový systém apod.) draslík zajišťuje, aby tkáně a orgány plnily svou funkci. Mohou však nastat situace, kdy přemíra nebo naopak nedostatek draslíku v těle způsobí i život ohrožující stav. ... celý článek

Komentářů: 0

Proč mají Češi velmi málo selenu

Proč mají Češi velmi málo selenu

10.11.2017 08:01  |  Vitamíny

Lámou se vám nehty? Třepí se vám konečky vlasů? Vypadávají vám hodně vlasy? Tyto a mnoho dalších potíží mohou být spojené s metabolizmem a s činností vaší štítné žlázy. Už se ale málo ví, že jedním z nejdůležitějších prvků pro zajištění řádné činnosti štítné žlázy je selen. A Češi jsou zařazeni do skupiny států s vysokým zdravotním rizikem z nedostatku selenu.... celý článek

Komentářů: 0

ACAI- amazonské ovoce bohaté na antioxidanty

ACAI- amazonské ovoce bohaté na antioxidanty

7.11.2017 09:01  |  Vitamíny

Euterpe oleracea. Palma Acaí pochází ze Střední a Jižní Ameriky a je nejrozšířenější v Brazílii, zejména v rovinách kolem Amazonky. Po staletí bylo acai, překládané jako "ovoce, které pláče", zahrnuto do stravy amazonských původních národů, protože mělo plno pro zdraví prospěšných účinků.... celý článek

Komentářů: 0

3 užitečné návyky, které přispějí k dostatku železa ve vašem těle

3 užitečné návyky, které přispějí k dostatku železa ve vašem těle

30.10.2017 10:31  |  Vitamíny

Nedostatek železa se častěji týká žen než mužů. V této souvislosti je zajímavé, že u dospělých mužů se zásoba železa v organismu trvale snižuje přibližně o 1 mg, zatímco u žen v reprodukčním věku se jedná až od dvojnásobek. Tyto přirozené fyziologické ztráty může samozřejmě nahradit množství železa přijímaného z potravy. ... celý článek

Komentářů: 3 | Poslední komentář: 10.7.2018 15:14