Jak minimalizovat ztrátu vitamínů

21.6.2012 00:01
Vitamíny

Pozornou přípravou a tepelnou úpravou zeleniny a ovoce můžete podstatně snížit ztrátu vitaminů.

Zpracovávejte je až těsně před vařením. Před začátkem vaření je nechte stát zakryté ve studené vodě nejvýše 5 minut.

Snažte se nekrájet ovoce a zeleninu na příliš malé kousky. Ty umožňují větší pronikání vzduchu, což urychluje ztrátu živin. Pokud zeleninu strouháte, hned ji uvařte nebo snězte, zmenšíte tím tyto ztráty.


Řezné plochy po krájení ihned zakapejte citronovou šťávou.


Zeleninu a ovoce neloupejte: vláknina a mnohé cenné živiny jsou obsaženy hned pod slupkou.


Vařte je co nejkratší dobu v minimálním množství vody; případně vařte v páře nebo zapékejte.


Vodu, ve které se vařila zelenina, použijte na polévky a omáčky; mohou v ní být minerální látky, které se z ní při vaření vyluhovaly.

Zdroj: Celý život ve formě - nakladatelství Reader´s Digest Výběr

Přehled komentářů

zobrazit všechny komentáře 

A nejlépe ji jezte úplně syrovou :)
mau-mau  |  21.6.2012 08:20

Většina europadavek ze supermarketů těch vitamínů mnoho nemá. Když...
Mary  |  21.6.2012 19:47

Ve skutečnosti si člověk není schopen zajistit denní doporučenou dávku...
Zuzka  |  13.2.2013 23:04

zobrazit všechny komentáře

Přidat komentář

 
* *