Nezapomínejte na hořčík

16.5.2014 00:01
Vitamíny

Bolí vás hlava, nemůžete se soustředit, nebo vás trápí bušení srdce a svalové křeče? Pak možná trpíte nedostatkem hořčíku. Magnézium neboli hořčík je přitom pro lidský organismus životně důležitá minerální látka.

Hořčík je pro lidský organismus nepostradatelným prvkem. Někdy je také právem přezdíván prvkem života, protože hraje klíčovou úlohu téměř ve všech procesech v lidském metabolizmu. Tím nejdůležitějším je tvorba energie.


Tento nepostradatelný prvek se podílí se také na obnově buněk, udržuje zdravé zuby a kosti a je důležitý pro správné fungování mozkových funkcí. Dále působí relaxačně na svaly, dokáže podporovat správný tok krve v krevním řečišti a reguluje srdeční činnost a rozšiřuje srdeční cévy.


Tělo dospělého člověka obsahuje kolem třiceti gramů tohoto prvku. Aby se jeho množství nesnižovalo, je nutné ho neustále doplňovat. Doporučená denní dávka pro ženy je kolem 300  mg a 400 mg pro muže.


Běžným zdrojem hořčíku jsou například celozrnné obilniny, pšeničné klíčky, luštěniny, ořechy, listová zelenina nebo minerální vody. Vhodné jsou i různé potravinové doplňky, které tělu potřebné množství dodají najednou,“ říká RNDr. Eva Holubová, odborná ředitelka ze společnosti Naturprodukt CZ.


Intenzivní doplňování hořčíku se doporučuje zejména sportovcům, ženám s bolestivou menstruací a těhotným.

„Hořčík působí pozitivně také na některé nepříznivé psychické projevy, například stres, úzkosti, deprese, bolesti hlavy i obtížné migrény,“ dodává Holubová,
Přísun hořčíku v jakékoli formě není právě pro jeho příznivé účinky v podstatě nutno omezovat. Pokud ho nekonzumujeme v extrémním množství, případný nadbytek tělo přirozeným způsobem vyloučí.

Přehled komentářů

zobrazit všechny komentáře 

Horčík beru už půl roku a po měsíci jsem začala vidět efekt. Beru...
Sára  |  15.6.2016 13:15

zobrazit všechny komentáře

Přidat komentář

 
* *