Šest způsobů, jak zlepšit vstřebávání železa

5.1.2012 00:01
Vitamíny

Ledvinky, čínské zelí povařené v páře a orestované papriky spolu vytvářejí takřka ideální pokrm s vysokým obsahem železa. Efektivnímu vstřebání železa do organismu pak napomůže pomerančový džus.

Maso a ryby obsahují hodně železa, a proto byste je měli pravidelně konzumovat.

Rozumné dávky alkoholu napomáhají vstřebávání železa, což hovoří ve prospěch sklenky vína k jídlu.

Při stolování se vyhýbejte čaji, kávě a mléčným nápojům, protože všechny tyto tekutiny obsahují látky, jež brání organismu železo vstřebat.

Fytát nebo kyselina fytová se váže s některými minerály včetně železa a brání jejich vstřebávání do organismu. Chcete-li si zajistit maximální využití železa z potravy, nejezte zároveň celozrnné obilniny, ořechy a luštěniny.

Vitamin C zvyšuje schopnost organismu využít železo z potravy. Dopřejte si k jídlu pomerančový džus nebo citrusové plody v salátu či zákusku.

Abyste zajistili dostatečný přísun vitaminu C - až 500 mg denně možná budete muset sáhnout po potravinových doplňcích. Dalšími užitečnými zdroji železa jsou kapsle a multivitaminové tablety s obsahem vitaminů skupiny B.

Zdroj: Celý život ve formě, nakladatelství Reader´s Digest Výběr

Přehled komentářů

zobrazit všechny komentáře 

PANÍ DOKTORKO, PRO LOBI COKOLI,ŽE? VÍM ŽE SE TÍM ŽIVÍTE ALE CHTĚLA...
jana  |  7.1.2012 15:53

Poslal jsem své přítelkyni http://test-tehotenstvi.cz/?stranka=4.
Pepajr  |  1.2.2012 14:58

zobrazit všechny komentáře

Přidat komentář

 
* *