Udržujte rovnováhu vašeho hořčíku s vápníkem, vitaminem K2 a D

12.5.2015 00:01
Vitamíny

Jednou z hlavních výhod získávání živin z pestré celé stravy je to, že je mnohem méně pravděpodobné, že skončíte s nadměrným množstvím jedné živiny na úkor druhých.

Potraviny obecně obsahují všechny potřebné kofaktory a ko-živiny ve správném množství pro optimální zdraví. Pokud používáte doplňky, je potřeba, abyste měli trochu více informací o tom, jak se živiny synergicky navzájem ovlivňují.

Například je důležité zachovat rovnováhu mezi hořčíkem, vápníkem, vitamínem K2 a vitamin D. Nedostatek rovnováhy mezi těmito živinami je důvod, proč  doplňky vápníku byly spojeny se zvýšeným rizikem srdečního infarktu a cévní mozkové příhody, a proč někteří lidé zažíli toxicitu vitaminu D.

Část vysvětlení těchto nežádoucích vedlejších účinků je, že vitamin K2 udržuje vápník na jeho příslušném místě. Pokud máte nedostatek K2, přidaný vápník může způsobit více problémů tím, že  se hromadí na nesprávných místech. Stejně tak, pokud se rozhodnete pro orální užívání vitaminu D, je nutné také konzumovat K2 v potravinách nebo si  koupit doplňující vitamin K2. Užívání mega dávky vitaminu D bez dostatečného množství K2 může vést k příznakům toxicity vitaminu D, která zahrnuje nevhodné kalcifikace.

Zatímco ideální či optimální poměr mezi vitamíny D a K2 ještě nebyly objasněny, Dr. Kate Rheaume-Bleue navrhuje, aby na každých 1000 IU vitaminu D, které užíváte, jste užívali asi 100 mikrogramů K2, a možná dokonce 150-200 mikrogramů (mcg).

Hořčík může být ve skutečnosti mnohem důležitější než vápník, pokud zvážujete doplnění. Nicméně je důležité udržování vhodného poměru vápníku k hořčíku. Výzkum stravy jeskynního člověka ukázal, že poměr vápníku k hořčíku v potravě, byl 1:16. Američané obecně mají tendenci mít vyšší poměr vápníku k hořčíku v potravě, v průměru asi 3,5 : 1.

Hořčík také pomůže udržet vápník ve vašich buňkách, aby mohl dělat lépe svou práci. V mnoha ohledech slouží jako nutriční verze vysoce účinné třídy léčiv nazývaných blokátory kalciového kanálu, který se používají k léčbě vysokého krevního tlaku, angíny pectoris a poruch srdečního rytmu. Hořčík a vitamín K2 se také vzájemně doplňují, protože hořčík pomáhá snižovat krevní tlak, což je důležitá součást onemocnění srdce.

Takže kdykoliv užíváte některý z následujících minerálů či vitamínů: hořčík, vápník, vitamin D3 nebo vitaminu K2, je brát v úvahu i všechny ostatní, protože tyto mezi sebou synergicky spolupracují.

Zdroj: mercola.com

Potravinový doplněk pro podporu kostír Ultimate bone support  od firmy Solga obsahuje ve 2 tabletách:

Vápník (malát vápenatý, citrát a bisglycinát).......500mg
Hořčík (malát hořečnatý, citrát a bisglycinát)........250mg
Vitamín K 2 (menachinon) (obsahuje mléko a sóju)...32,5 ug
Bór (borát sodný, kyselina citronová)...........................1 mg
Zinek (bisgycinát).............................................................2,5 mg
Mangan (bisglycinát).......................................................1 mg
Měď (bisglycinát).............................................................250 ug
Vitamín D( 1000 IU, D3)..................................................12 ug

Související články

Výzkum: Vitamín D je klíčový pro pacienty s roztroušenou sklerózou

6.4.2015 00:01

Nejlepší recept pro zdravé kosti

20.3.2015 00:01

Earth source - zdroj přírodních živin od firmy Solgar

10.2.2015 00:01

8 častých onemocnění a nedostatek vitamínu D

25.11.2014 00:01

6 nejčastějších příčin nedostatku vitaminu D

5.11.2014 00:01

Čechům chybí vápník a vitamín D

17.2.2014 00:01

3 potraviny, které obsahují vitamín D

6.12.2013 00:01

11 způsobů, jak vám může hořčík pomoci

28.3.2013 00:01

Minerály a vitamíny pro zdravé kosti

17.9.2012 00:01

Včelí pyl - zdroj živin pro dlouhověkost

25.7.2012 00:01

Neužívejte samotný vápník

10.8.2011 00:00

Vitamin B6 a hořčík a syndrom karpálního tunelu

4.6.2010 00:00

7 důvodů proč získat vitamín D

24.5.2010 00:00

Měli byste užívat pravidelně multivitamín?

29.3.2010 00:00

Těhotným s nedostatkem vitamínu D hrozí císařský řez

20.8.2009 00:00

Nespavost - nedostatek hořčíku, vitamínů B, dysfunkce žlučníku či kůry nadledvin?

4.3.2009 00:00

Vitamín D podle britských vědců zřejmě zpomaluje stárnutí

17.12.2007 00:00

Vitamín D, sluneční světlo a mladá pleť

22.11.2006 00:00

Nepřátelé vápníku

12.5.2004 00:00

Vitamín D zřejmě zabraňuje rakovině prsu

25.3.2004 00:00

Přírodní zdroje minerálů

19.11.2002 00:00

Přírodní zdroje vitamínů

30.10.2002 00:00

Nepřátelé vitamínů a minerálů

10.1.2002 00:00

První varovné příznaky nedostatku vitamínů

18.10.2001 00:00

Vápník není pouze v mléku

7.1.2001 00:00

Varovné signály možného nedostatku vitamínů u vašeho dítěte

3.1.2000 00:00

Přidat komentář

 
* *