2.4.2009 00:00
Vitamíny
Při doplňkové léčbě ekzémů vědecké studie prokázaly největší účinek u pupalkového a rybího oleje, vitamínu C, probiotik a prebiotik.
Pupalkový olej či brutnákový olej ? zdroj kyseliny gama-linolenové (GLA)
Vědci zjistili, že lidé trpící ekzémy, nemají normální schopnost zpracovávat mastné kyseliny, což může vést k nedostatku kyseliny gama-linolenové. Některé studie prokázaly, že pupalkový olej je užitečný při léčbě ekzémů. Účinek na snižování svědění ekzémů byl při studiích velmi překvapující. Mnoho výzkumníků dávkovalo pacientům 12 kapslí denně, každá obsahovala 500mg pupalkového oleje s obsahem 45mg GLA. Nižší dávkování nebylo tak účinné.
Užívání brutnákového oleje , dalšího zdroje GLA vedlo v některých studiích k redukci kožních zánětů, suchosti, svědění a šupinatění kůže.
Již mnoho let je známo, že rostlinné oleje obsahující prekurzory GLA pomáhají léčit ekzémy u lidí, ale až v poslední době to prokázaly i některé kontrolované vědecké studie.
Více informací o pupalkovém oleji naleznete zde.
Rybí olej - zdroj EPA (kyseliny eicosapentaenové)
Deset gramů rybího oleje poskytujícího 1,8g EPA denně bylo podáváno skupině lidí trpících emzémem v dvojité slepé zkoužce. Po 12 týdnech, ti jenž užívali rybí olej prokazovali značné zlepšení. Podle vědců, rybí olej může být účinný, protože snižuje hladinu leukotrienů B4, látky, u které byl prokázán vztah k ekzémům. Účinek na léčbu ekzémů se dostavuje po 12 týdenním podávání rybího oleje. Nižší dávkování prokazovalo nedostatečný efekt.
Více informací o rybím oleji naleznete zde.
Vitamín C
V roce 1989 Medical World News informoval o tom, že vědci z texaské univerzity zjistili, že 50-75mg vitamínu C na kilogram váhy, zmírňuje příznaky ekzémů v dvojí slepé studii. Teoreticky vitamín C může pomáhat při léčbě ekzémů ovlivňováním imunitního systému. Jsou nutné další studie pro přesné zjistění mechanismu účinku.
Více informací o vitamínu C naleznete zde.
Probiotika a prebiotika
U kojenců a malých dětí se při léčbě ekzémů nejvíce osvědčily probiotika (Lactobacilus) a a prebiotika (galaktooligosacharidy a fruktooligosacharidy).
Probiotika zřejmě redukují alergické reakce tím, že zlepšují trávení, pomáhají trávicímu traktu kontrolovat absorbci alergenů a též mění imunitní odpověď organismu.
Zdroj: Solgar
linkuj | google | vybrali SME komentovat | tisknout | doporučit
4.3.2009 00:00
4.4.2008 00:00
1.11.2007 00:00
26.4.2007 00:00
23.1.2007 00:00
13.12.2006 00:00
24.11.2006 00:00
14.2.2006 00:00
9.11.2005 00:00
4.2.2005 00:00
1.2.2005 00:00
19.1.2005 00:00
4.7.2003 00:00
1.7.2003 00:00
27.2.2003 00:00
28.11.2002 00:00
16.5.2012 00:01
10.5.2012 00:01
19.4.2012 00:01
23.2.2012 00:01
13.2.2012 00:01
20.1.2012 00:01
5.1.2012 00:01
21.12.2011 00:01
20.12.2011 00:01
8.12.2011 00:01
Komentářů: 938 | Poslední komentář: 17.5.2012 12:52
Komentářů: 454 | Poslední komentář: 17.5.2012 12:52
Komentářů: 309 | Poslední komentář: 17.5.2012 12:49
Komentářů: 4658 | Poslední komentář: 17.5.2012 12:41
Komentářů: 473 | Poslední komentář: 17.5.2012 12:29
| Doktorka.cz | Databáze | Diskuze | Nákupy | Další |
|---|---|---|---|---|
ISSN 1213-1903 | © 1999-2011 Vitamins Cosmetics s.r.o. | Kontakt | Reklama | RSS | Právní doložka
Realizace PragueBest | Redakční systém