5 živin pro posílení imunity během podzimu

Chřipka a nachlazení jsou nejčastějším onemocněním, se kterým Češi bojují. Silný imunitní systém však dokáže virům a bakteriím vzdorovat. Poradíme vám, které látky jsou pro správné fungování imunitního systému nezbytné a pomohou vám prožít podzimní období bez návštěvy lékaře.

Vitamin C je základem prevence

Dostatečné množství vitaminu C v těle je pro správnou funkci imunitního systému klíčové. Podporuje odolnost organismu proti infekcím a slouží jako prevence proti oparům a infekčním onemocněním. „Vitamin C je nejdůležitější vitamin pro podporu imunitního systému. Aktivně pomáhá tělu bojovat s bakteriemi, viry a také proti potenciálně rakovinotvorným buňkám. Podávání vysokých dávek vitaminu C během nachlazení zkracuje dobu léčby a zmírňuje symptomy onemocnění,“ vysvětluje Klára Minczinger, produktová manažerka společnosti Generica, která se specializuje na výrobu doplňků stravy. Vitamin C vašemu tělu dodáte konzumací zeleniny, zejména brokolice, zelí či růžičkové kapusty a květáku.

Omega-3 nenasycené mastné kyseliny

O vhodnosti užívání rybího tuku věděli své již naši předkové. Ve všeobecném povědomí je zejména podávání rybího tuku dětem, jimž pomáhá s podporou usazování vápníku v kostech. Omega-3 kyseliny jsou ovšem pro lidský organismus nepostradatelné také z dalších důvodů. Zpomalují stárnutí buněk, mají protizánětlivé účinky a posilují imunitu. Snižují riziko nádorových onemocnění a hladinu cholesterolu v krvi, brání tím ucpávání cév a výskytu vysokého krevního tlaku. Navíc také zlepšují psychický stav a paměť. Nenasycené mastné kyseliny si lidské tělo bohužel neumí vyrobit samo. Jsou však obsaženy v potravinách, jako je rybí tuk, řepkový a sojový olej nebo dýňová semínka, či v doplňcích stravy.

Zinek pro krásnější pleť

Zinek je minerál, který významně přispívá k posílení obranyschopnosti organismu a urychluje proces uzdravování. Pokud pociťujete první příznaky nemoci, dodejte svému tělu co nejdříve zinek. Významně tím přispějete ke snížení průvodních jevů nachlazení, například horečky či kašle. Zinek je také důležitý pro správný vývoj a funkci rozmnožovacích orgánů, zlepšuje stav kůže, urychluje hojení ran a napomáhá při únavě. Z potravin je zinek obsažen zejména v játrech, tmavém masu, mléku, vaječných žloutcích a mořských živočiších, hlavně ústřicích. Při úpravě potravin však mějte na paměti, že zinek se vařením či mletím ničí. Zinek lze také užívat v podobě tablet, ať už samotný nebo přidaný do multivitaminových přípravků.

Vitamin A posílí nejen vaše oči

Vitamin A pomáhá nejen při tvorbě zrakového pigmentu, díky čemuž jsou naše oči schopné rozeznávat předměty i za sníženého osvětlení. Dostatek vitaminu A posiluje imunitní systém organismu a zvyšuje odolnost těla vůči infekcím. Pokud však budete dlouho vysedávat před televizí nebo to přeženete s alkoholem, vězte, že tím snižujete množství vitaminu A ve svém těle. Při jeho doplňování ve formě

tablet však dejte pozor na rozumnou míru - vitamin A je jedním z mála vitaminů, jimiž se lze předávkovat.

Vitaminy skupiny B - komplexní prevence

B vitaminy obecně pomáhají udržovat především správné fungování metabolismu, tedy proces látkové přeměny ve vašem těle. Hlavním přirozeným zdrojem B vitaminů, souhrnně označovaných také jako B-komplex, jsou kvasnice, celozrnné obiloviny, luštěniny, ořechy, ale například i ryby. Pokud hodně sportujete nebo je vaše tělo pravidelně zatěžováno větší námahou, mohou vám právě B vitaminy pomoci s prevencí proti onemocnění či vyčerpání organismu. „B vitaminy jsou klíčové pro zdraví nervového systému, mozku a srdce, proto by neměly našemu tělu chybět. Pokud nedostáváme dostatek B vitaminů ve stravě, měli bychom je do těla doplňovat nejlépe pomocí tablet či kapslí,“ sdělila Klára Minczinger ze společnosti Generica.

Autor: mk

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář
Zařazení na fórum: 

Komentáře (15)

  • Obrázek uživatele Jan
    Jan (anonym)

    Tak madam Klára M má docela pravdu, že hlavní Céčko...,takže při ataku nachlazení či chřipky podávat masivní dávky tohoto vitamínu.. nalačno....až desítky gramů denně,rozdělené na malé dávky ,jelikož se to pak lépe vstřebá... no a další je Zinek až 100 mg denně s jídlem,také rozdělit na menší dávky...a zapoměla vitE,ten drasticky podporuje obranu těla...po jídle cca 1/2 HOD...až 300 mg/den, rozdělit na 3x...... no a pak bezkonkurence rostlina ECHINACEA, nenáročná na vypěstování, z okvětí a kořene udělejte měsíční macerát ve slivovici,přefiltrovat ,scedit, eventuelně zředit(homeopaticky) a kapat(užívat)co kilo váhy to 2 kapky/den... o tom by se dalo psát a vyprávět hodně dlouho........ amen

    Lis 02, 2011
  • Obrázek uživatele Jindra
    Jindra (anonym)

    Máš pravdu, vitamín C je důležitý - AkuC www.zdravi-a-uspech.cz

    Lis 02, 2011
  • Obrázek uživatele vašík
    vašík (anonym)

    Já nasadil MMS a jsem v pohodě.

    Lis 03, 2011
  • Obrázek uživatele petra
    petra (anonym)

    já zas hodně užívám no užívám spíš baštím dýnová semínka at už obyčejná nebo na slano jsou perfektní!dají se prakticky baštit jak oříšky a opravdu jsou výtečný

    Lis 03, 2011
  • Obrázek uživatele Eva
    Eva (anonym)

    jen doporučení hlavně pro nás maminky dětí, uvedená firma totiž jako jediná (alespoň co vím), má na trhu nové vitamínové kapky pro děti, vyzkoušeli jsme, chuť pro ty naše prcky super, vit. C v kapkách jsem ještě doteď neviděla, taky vit. B komplex v kapkách - bomba, hlavně když dětem nechutná, jsou nervózní, unavené apod. a jako bonus, z mého pohledu mimořádný - jsou slazeny xylitolem, který chrání zoubky dětí, takže co víc si přát, jo a cena je velmi dobrá, já koupila obojí a s dárečkem za 181,- Kč. Doporučuji !

    Lis 08, 2011
  • Obrázek uživatele nikita
    nikita (anonym)

    Tak madam Klára M má docela...Vy proroku, slyšela jsem,že tím,jak se z života lidí odstranil lněný olej a ještě kterýsi,dříve běžně užívaný pomalu ale jistě narůstá diabetiků 2 typu.Oleje uváděné v článku až tak vyborné zas nejsou.

    Lis 09, 2011
  • Obrázek uživatele Zdeněk
    Zdeněk (anonym)

    Na posílení imunity jsem si ted v lékárně koupil Hlívu ústřičnou 800 mg. Je silná, zaujal mě taky rakytník a echinacea, které obsahuje a ty jsou pro můj zdravotní stav ted přínosné.

    Zář 16, 2012
  • Obrázek uživatele Mary
    Mary (anonym)

    Na posílení imunity se mi osvědčilo přestat jíst sladkosti a vyhýbat se všemožně rafinovanému cukru. Je to tvrdé, ale ušetřím za spoustu potravinových doplňků. Pak mám i dobrý pocit,že mi jsou volné džíny v pase. :-))Nejkrušnější je ale období vánoc, to je nápor.

    Zář 16, 2012
  • Obrázek uživatele marek
    marek (anonym)

    Pro posílení imunity, kterou si vytvoří vaše vlastní tělo je ideální nová 21C IMUNITY a ideálně k tomu JUST GOJI což je sirup z plodů Lycium Chinense což je zdroj dlouhověkosti a obsahuje to co žádné ovoce ani zelenina na světě. Info na pagepro@seznam.cz

    Zář 22, 2012
  • Obrázek uživatele Eliška
    Eliška (anonym)

    Snažím se podporovat imunitu celé rodině. Já s manželem užívám Hlívu 800mg, která nám vyhovuje po všech stránkách. Jsme zdraví a máme i víc energie.

    Lis 09, 2012
  • Obrázek uživatele Alenka
    Alenka (anonym)

    Pro posílení imunity jsem si oblíbila Immuni Tea od Teekanne. Vyzkoušela jsem spoustu čajů, ale tenhle mi sedl nejlíp, chutná mi a po každodenním šálku se cítím fakt líp, doporučuju :)

    Lis 24, 2014
  • Obrázek uživatele Monika
    Monika (anonym)

    Používám Bio rakytníkovou štávu od weledy. Loňskou zimu jsem zvládla bez nemocí.Chce to hlavně začít užívat včas,aby se tělo připravilo na zimu.

    Zář 14, 2015
  • Obrázek uživatele Irena
    Irena (anonym)

    Dobrý den, já užívám z lékárny akorát Biopron, což jsou probiotika a jinak si dělám doma sirup ze zázvoru, citronu, medu a skořice a musím říct, že nic lepšího na posílení imunity nebo počínající příznaky nemoci není!!! Jediné co mě mrzí tak že sirum nechce dcerka, moc jí to nechutná, ale občas jí to propašuji do čaje a tak to většinou vypije!!!

    Lis 04, 2015
  • Obrázek uživatele Adéla
    Adéla (anonym)

    Dobrý den, já užívám z...Děkuji za tip! To rozhodně vyzkouším, není to ani těžké na přípravu...o probiotikách jsem hodně četla, a který ten Biopron berete Vy? jsem se na to trochu dívala a existuje nějak více druhů...Jestli ten Biopron prémium, nebo Biopron Forte? vůbec se v tom nevyznám...:( Díky Adéla

    Lis 10, 2015
  • Obrázek uživatele Monika
    Monika (anonym)

    Já na posilnění imunity jim vitamíny ze zahrady - v současné době hlavně jablka, rakytník, polníček, listový celer a čekám na dozrání mišpulí.

    Lis 10, 2018

Přidat komentář

Reklama

Reklama