Zpráva o stavu

Doktorka.cz nabíhá na nový systém. Prosím omluvte dočasnou zhoršenou dostupnost služeb. Děkujeme!
Osteoporóza, neboli řídnutí kostí, je chronické, postupující onemocnění kostry. Charakterizované je úbytkem kostní hmoty a poruchami stavby kostí s následným zvýšením jejich křehkosti a vyšším rizikem zlomenin. Přidat komentář Číst dál Nejdůležitější v prevenci osteoporózy je vitamín D. Jen 1 procento Čechů ho má dostatek. Přidat komentář
V dnešní době je psychická zátěž pro většinu lidí každodenním jevem. Neprojevuje se pouze v podobě pozitivního stresu, který člověka aktivizuje a někam posouvá, ale stále více ?se objevuje také v podobě chronického traumatického stresu, který je pro lidský organizmus velmi destruktivní. Přidat komentář Číst dál Studie: Vliv hořčíku na stres a soustředění Přidat komentář
Jako u většiny živin může i u hořčíku existovat riziko příliš vysokého příjmu. Ze stravy toto nebezpečí nehrozí, ale připadá v úvahu například po excesivním užití doplňků stravy obsahujících hořčík nebo samozřejmě při nitrožilním podání. Při předávkování suplementy s hořčíkem je prvním varovným příznakem průjem, poté mohou následovat bolestivé křeče v břiše a nevolnost. Přidat komentář Číst dál Tak akorát hořčíku Přidat komentář
Tato kyselina se přirozeně vyskytuje v hovězím mase a mléčných výrobcích, ale má to jeden háček - krávy musí být paseny na zelených pastvinách. Pokud tomu tak není, obsah CLA se v mase a mléce velmi razantně snižuje a nám chybí. Přitom CLA má prospěšné účinky pro organismus, zejména při snižování ukládaní tělesného tuku a při léčbě vysokého krevního tlaku. Přidat komentář Číst dál CLA - konjugovaná kyselina linolová a její účinky Přidat komentář
Výsledky studií prováděných na velkých počtech osob ukazují, že dlouhodobý nedostatek hořčíku může vést k častějšímu výskytu vysokého krevního tlaku (hypertenze), poruchám srdečního rytmu a infarktům myokardu. Přidat komentář Číst dál Nedostatek hořčíku 1 komentář Přidat komentář
Jednou z nejvýznamnějších spánkových poruch je porucha cirkadiálního rytmu. Tento rytmus u lidí ovlivňuje nejen spánek, ale i chování, hladinu hormonů, tělesnou teplotu či metabolismus. "Cirkadiální rytmus je určován centrálními biologickými hodinami člověka a jejich činnost pomáhá řídit denní světlo," vysvětluje přední odbornice prof. MUDr. Soňa Nevšímalová, DrSc. Po setmění začíná lidské tělo vylučovat spánkový hormon melatonin, který je určující pro rytmus spánku. Ten je signálem, že je vhodný čas ke spánku. Přidat komentář Číst dál Melatonin a poruchy spánku a biologického rytmu 2 komentáře Přidat komentář
Bór je životně důležitý stopový minerál, který je prospěšný normálnímu růstu a zdraví těla. Pomáhá při artritidě, osteoporóze a též snižuje menopauzální příznaky. Předpokládá se, že zlepšuje přirozenou schopnost lidského těla absorbovat vápník a hořčík. Přidat komentář Číst dál 15 překvapivých účinků bóru na zdraví 3 komentáře Přidat komentář
Oxid křemičitý získaný z mořského prášku z červených řas (Lithothamnium coralloides) je zdrojem přirozeného stopového prvku křemíku. Křemík se nachází v nerafinovaných zrnech a v některých zdrojích mořských živočichů, včetně mušlí. Křemík byl pozitivně spojen se zdravím kostí a je nazýván minerálem krásy. Přidat komentář Číst dál Prášek z mořských červených řas je bohatým zdrojem křemíku 2 komentáře Přidat komentář
Rutin je typ bioflavonoidu, který se vyskytuje v černém čaji, v pohankových otrubách, v mnoha citrusových plodech (v bílé dužině) a dokonce i v jablečných slupkách. Je také dostupný jako doplněk stravy. Rutin pomáhá tělu využívat vitamín C a vyrábět kolagen (stavební blok pojivových tkání), může být použit při léčbě stavů jako jsou hemoroidy, vysoký krevní tlak (hypertenze) a může také pomoci snížit hladinu cholesterolu. Doporučená denní dávka rutinových doplňků podle Nutritional- Supplements-Health-Guide.com je dvě 500mg tablety denně. Přidat komentář Číst dál Rutin a jeho význam pro zdraví Přidat komentář
Každý potřebuje pravidelnou dodávku esenciálních aminokyselin pro podporu zdraví a metabolismu. Esenciální aminokyseliny jsou takové aminokyseliny, které nedokážeme syntetizovat a jsme závislí na jejich přívodu zvenčí. Kvalitní pestrá strava s dostatkem bílkovin dokáže tělo zásobovat esenciálními aminokyselinami, které jsou následně potřeba pro tvorbu svalů, vazů, chrupavek, kostí, protilátek, mozkových neuropřenašečů? Přidat komentář Číst dál Kdy užívat aminokyseliny ve formě doplňků stravy Přidat komentář

Stránky

Reklama

Reklama