Deficit komplexu B vitamínů zhoršuje zdraví mnoha lidem

B-komplex se skládá z řady vitamínů, které působí společně. Milióny lidí na planetě trpí nedostatkem těchto vitamínů z následujících důvodů.

Stres: fyzický, emoční i spirituální

Rafinovaná, upravená strava: není to skutečná potrava pro organismus a jako taková je chudá na vitamíny a zatěžuje tělo

Rafinovaný cukr: Nadměrná konzumace cukru spotřebovává zásoby B vitamínů

Drogy a léky: obojí ochuzuje organismus o vitamíny B

Toxíny: toxické látky z prostředí a z kosmetických přípravků způsobují nedostatek B vitamínů

Malnutrice: mnoho lidí je nedostatečně vyživováno, protože nepřijímají kvalitní potraviny

Vaření: většina lidí jí malé množství syrové stravy, úpravami se většina vitamínů ničí a v dietě pak chybí

Jakmile ve vašem těle vznikne nedostatek vitamínů B, začně organimus vykazovat známky změněného, klesajícího či špatného zdraví. Je to proto, že vitamíny skupiny B jsou potřebné pro široký rozsah tělových funkcí včetně buněčné diferenciace, přenosu nervových vzruchů, zdraví nervových buněk, srdeční frekvence, svalové kontrakce, trávení, mozkových funkcí a výroby energie.

Bez dostatečného přísunu vitamínů B ze stravy můžete trpět následujícími potížemi:

Duševní potíže

Bušení srdce

Srdeční arytmie a fibrilace

Poruchy trávení

Únava

Paranoia a strach

Nervozita a úzkost

ADD, porucha pozornosti, neschopnost soustředění a podrážděnost

Pocity neklidu

Myšlenky na smrt

Snadné rozrušení, frustrace

Poruchy spánku

Nepokoj

Brnění, mravenčení rukou, prstů a jazyka

Vyrážky

Plačtivost

Neschopnost vypořádat se s těžkostma

Bolestivost těla atd.

Chronický nedostatek vitamínů B

Medicínské výzkumy odhalily, že často nejsou současnými vyšetřovacími metodami zjistitelné deficity vitamínů a přesto se již projevují známky nedostatku. Například zhoršování paměti v důsledku nedostaku B12 může předcházet zjistitelný nedostatek v krvi o roky. Důkaz, že deficit vitamínu B12 souvisí s poklesem kognitivních funkcní u starších pacientů pochází ze studie, která odhlaila, že dvě třetiny pacientů s perniciózní anémií (způsobenou nedostatkem vitamínu B12) má problémy s krátkodobou pamětí. Mnohé psychické nemoci lze připsat za vinu deficitu B-komplexu a bylo by mnohem snažší obnovit hladinu těchto vitamínů, než začít s léky a psychoterapiemi.

Jak zvýšit zásoby B komplexu?

Jezte organickou celozrnou stravu.

Přestaňte používat rafinovaný cukr - způsobuje deficit vitamínu B a další zdravotní problémy.

Nejezte umělé přísady. Čtěte etikety na potravinách. Přejděte na biopotraviny.

Redukujte stres pravidelným cvičením, sportem, meditacemi, ralaxacemi  a koníčky.

Omezte pití kávy, nahraďte jí organickými bezkofeinovými kávami či zeleným čajem.

Jezte více stravu bohatou na vitamíny B - vločky, ječmen, obilné otruby, avokádo, losos, oříšky a další.

Zdroj: Greenmedinfo.com

Související články: 

Komentáře (1)

  • Obrázek uživatele Rak
    Rak (anonym)

    Vitamíny complet./ coenz.10... zhoršuje se zrak,poškozují névy a tepenné okruhy! Chybí li,ne coenzim 10!Ale jen jediný z tohoto complet! je li nahrazen KYSELINOU SIŘIČNOU! a to je vždy! Z důvodu: prošlá záruka- !

    Zář 08, 2013

Přidat komentář

Reklama

Reklama