Zpráva o stavu

Doktorka.cz nabíhá na nový systém. Prosím omluvte dočasnou zhoršenou dostupnost služeb. Děkujeme!

Omega 3 a Omega 6 mastné kyseliny

Jsou to jediné esenciální mastné kyseliny, které si tělo samo nedokáže vytvořit: omega-3- a omega-6- mastné kyseliny. Naše obvyklá strava obsahuje většinou bohatě omega-6- mastné kyseliny, zatímco omega-3- mastné kyseliny jsou často nedostatkové.

Normálně omega-3 mastné kyseliny nejsnadněji přijímáme z rybích pokrmů. Jediná domácí rostlina, která dodává hodně omega-3- mastné kyseliny, jsou lněná semínka. Rovněž dobrým zdrojem pro omega-3- mastné kyseliny jsou semínka chia a semínka konopí.
V konopí jsou omega-3- a omega-6- mastné kyseliny ještě navíc v optimálním poměru 1:3.
Vyvážený systém obou mastných kyselin pomáhá tělu snížit krevní tlak a posílit imunitní systém. Kromě toho ochraňuje před nemocemi srdce.
Omega-3- mastné kyseliny předcházejí cukrovce, působí protizánětlivě a pomáhají při tkáňových opravách.
Zdroj: Susanne Bingemerová - Superpotraviny, nakladatelství Noxi

Související články: 

Komentáře (3)

  • Obrázek uživatele Anicka
    Anicka (anonym)

    omega 3 užívám v doplňku Coenzym max od Da vinci Academia. Je to moc dobré na srdce, krevní tlak a dodává i energii.

    Dub 20, 2017
  • Obrázek uživatele Leona
    Leona (anonym)

    omega 3 užívám v doplňku Coenzym max od Da vinci Academia. Je to moc dobré na srdce, krevní tlak a dodává i energii.

    Dub 20, 2017
  • Obrázek uživatele Karol
    Karol (anonym)

    omega 3 užívám v doplňku...To je tak dobré, že v průběhu užívání se ti během dne úplně změní osobnost včetně jména :D Škoda, že to nepůsobí taky na paměť :D

    Dub 21, 2017

Přidat komentář

Reklama

Reklama