Biotin a stimulace růstu vlasů a nehtů

Biotin je vitamin B, který se často doporučuje pro zdraví vlasů vzhledem k tomu, že nedostatek biotinu může vést ke ztenčení vlasů. Biotin je základní vitamin - to znamená, že vaše tělo potřebuje tuto mikroživinu pro správné fungování.

Biotin, který konzumujete v potravinách, pomáhá tělu přeměnit jídlo, které jíte (bílkoviny, sacharidy a tuky) na energii.

Užívání doplňku biotinu je pravděpodobně účinné při léčbě nedostatku biotinu.

 

Ostatní výhody

Mezi další možné výhody biotinu patří léčba:

Křehké nehty

Cukrovka

Bolest nervů při cukrovce

Svalová skleróza

Poznámka: Není dostatek vědeckých důkazů, aby bylo možné s jistotou vědět, zda biotin může léčit některou z těchto podmínek.

 

Možné nežádoucí účinky

Biotinové doplňky mohou způsobit problémy, pokud jich užíváte příliš mnoho. Nežádoucí účinky mohou zahrnovat kožní vyrážky, poruchy trávení, problémy s uvolňováním inzulínu a problémy s ledvinami.

Stejně jako u jiných doplňků stravy nebyl biotin testován na bezpečnost u těhotných žen,  kojících matek, dětí a těch, kteří mají zdravotní potíže nebo užívají léky.

 

Nedostatek

Je známo, že k nedostatku biotinu dochází u lidí, kteří nadměrně pijí alkohol nebo konzumují velké množství surového vaječného bílku (který obsahuje avidin, bílkovinu, která blokuje vstřebávání biotinu) po dobu několika měsíců. 

Genetické poruchy nedostatku biotinu (jako je nedostatek biotinidázy), dialýza ledvin a kouření mohou také zvýšit vaši potřebu biotinu. Vzhledem k tomu, že biotin je produkován ve střevech, lidé se zánětlivým onemocněním střev nebo jinými stavy, které mohou narušit rovnováhu bakterií ve střevech, nemusí být schopni adekvátně produkovat biotin.

Pokud zaznamenáte jakékoli příznaky nedostatku, obraťte se na svého poskytovatele zdravotní péče. Mezi příznaky patří:

Řídnutí vlasů

Křehké nehty

Suchá kůže

Červená šupinatá vyrážka (zejména kolem očí, nosu a úst)

Zánět spojivek

Deprese

Vyčerpání

Halucinace

Necitlivost a brnění paží a nohou

 

Kde biotin  hledat?

Je pravděpodobné, že v potravinách, které konzumujete, získáte přirozeně dostatek biotinu. Předpokládá se, že nedostatek biotinu není v běžné populaci častý. Bakterie ve střevech obvykle poskytují více než denní potřebu těla a biotin je také obsažen v různých běžných potravinách.

Většina lidí dokáže uspokojit své denní potřeby biotinu konzumací potravin bohatých na biotin, jako jsou banány, mrkev, vařené vaječné žloutky, sardinky, ořechy, luštěniny, pivovarské kvasnice, nutriční droždí, játra, květák, losos, ovesné vločky a houby.

 

Co mohu dělat s řídnoucími vlasy?

Ztenčení vlasů a vypadávání vlasů může být velmi nepříjemné. Pokud jste si všimli, že vám ubývají vlasy, nechte si u lékaře vyšetřit funkci štítné žlázy. Pokud budete mít štítnou žlázu v pořádku můžete zvážit užívání doplňku stravy s biotinem.

Autor: MK

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář
Zařazení na fórum: 

Komentáře (1)

  • Obrázek uživatele Jenna
    Jenna (anonym)

    na podporu rustů vlasu, nehtů a k vylepšení pleti je přece moc dobrý zinek, nebo už ne?

    Feb 27, 2021

Přidat komentář

Reklama

Reklama