Minerály důležité při snižování krevního tlaku

Po desetiletí zdravotní experti kázali o důležitosti stravy s nízkým obsahem sodíku pro udržení zdravé výšky krevního tlaku. Nicméně, vědci nyní vědí, že pouze snížení příjmu sodíku nevede ke snížení krevního tlaku. Zatímco snížení příjmu sodíku pomůže, přidání následujících 3 minerálů do vyvážené stravy je důležité pro snížení hodnoty krevního tlaku do bezpečné a zdravé zóny.

Draslík. Draslík hraje klíčovou roli v krevním tlaku, protože pracuje na vyvážení účinků sodíku v těle. Nedávná studie poznamenala, že optimální poměr příjmu draslíku k příjmu sodíku je účinnějším prostředkem pro snížení krevního tlaku než pouhé snížení příjmu sodíku.

Poměr 2:1 by vyžadoval, aby průměrný člověk konzumoval 4 700 mg draslíku denně a zároveň udržoval hladinu sodíku na polovinu tohoto množství. Zvýšení samotného draslíku nemá tak příznivý účinek.

Vápník. 99 procent vápníku v těle je uloženo v kostech a zubech, ale jedno zbývající procento hraje velmi důležitou roli v kardiovaskulárním zdraví. Vápník pomáhá krevním cévám roztahovat se a zužovat.

Když jsou hladiny vápníku v krvi nízké, cévy mohou ztuhnout, čímž se zvyšuje tlak potřebný k účinné pumpování krve v celém kardiovaskulárním systému. Tělo také začne hledat další zdroje vápníku, které pomáhají v tomto procesu, a nakonec bude čerpat z kostí, což může v průběhu času vést k osteoporóze.

Nedávná studie ukázala, že ti s nízkým příjmem vápníku snížili krevní tlak, jakmile jim byl zvýšen příjem vápníku. Nicméně, zdravotníci doporučují zdroje z potravin před suplementací, protože biologická dostupnost je větší.

Hořčík. Hořčík je často přehlížený minerál, přestože hraje řadu velmi důležitých rolí v těle. Hořčík umožňuje, aby draslík i vápník účinně procházely buněčnými stěnami.

Tento minerál také pomáhá oxidu dusnatému v tom, že umožňuje uvolnění stěn tepen, což vede k efektivnějšímu průtoku krve. Nedávná studie zjistila, že příjem hořčíku 500 mg až 1000 mg pomáhá při snižování krevního tlaku, přesto funguje nejefektivněji, když hladina draslíku na sodík je v optimálním poměru 2:1.

Konzumace dostatečného množství draslíku, vápníku a hořčíku lze snadno dosáhnout konzumací stravy bohaté na různé ovoce a zeleninu. Doplňky stravy mohou být přínosem, ale často je jejich biologická dostupnost horší než biologická dostupnost celých potravin. Pokud je to možné, rozhodněte se pro ekologické produkty, abyste zajistili nejbohatší zdroje těchto důležitých nerostů.

Zdroje:


http://link.springer.com/article/10.1007/s11906-014-0465-5

http://ajcn.nutrition.org/content/91/1/131.short 

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1751-7176.2011.00538.x/full

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář
Zařazení na fórum: 

Komentáře (6)

  • Obrázek uživatele Denisa
    Denisa (anonym)

    beru univerzální vitamin multikomplex z naturevia a moje zdraví je v pořádku

    Čer 27, 2021
  • Obrázek uživatele Marta
    Marta (anonym)

    Jak dlouhodobě vyřešit problém s vysokým krevním tlakem?

    Říj 20, 2021
  • Obrázek uživatele Hannka
    Hannka (anonym)

    Musíte odstranit příčinu, proč máte dlouhodobě vysoký krevní tlak. Já jsem se s tímto problémem také potýkala a pomohlo mi, když jsem začala pravidelně brát doplněk stravy obsahující enzym Serrapeptaza, který dokáže čistit cévy od krevních sraženin i mrtvého tkaniva. Tím zlepší průchodnost cév a dokáže tak bojovat proti vysokému tlaku.

    Říj 20, 2021
  • Obrázek uživatele Marta
    Marta (anonym)

    Za jak dlouho jste si všimla, že by se něco změnilo?

    Říj 20, 2021

Přidat komentář

Reklama

Reklama