Vitaminy jsou důležitou součástí každého jídelníčku. Speciálně to platí pro pacienty s nemocnými ledvinami, kteří jsou k nedostatku příjmu vitaminů obzvláště náchylní. S postupným poklesem funkce ledvin se však některé vitaminy mohou hromadit ve škodlivém množství. Užívání potravinových doplňků by proto mělo být konzultováno s ošetřujícím nefrologem.
Zdravé klouby, svaly a kosti lze podpořit pomocí doplňků stravy, které zahrnují kurkumin, vápník, hořčík a bílkoviny. Vitamíny B-komplexu mohou pomoci přeměnit vaše jídlo na energii, takže budete mít energii po celou dobu tréninku. Výhody zachování aktivního životního stylu jsou obrovské. Téměř každý aspekt vašeho zdraví - od schopnosti soustředit se až po schopnost v noci usnout - lze zlepšit pravidelnou fyzickou aktivitou.
Poslední výzkumy prokázaly, že i nespecifická imunita má určitou formu paměti, kterou dnes známe pod jménem „trained immunity“. Tento anglický výraz zatím nemá český ekvivalent, říkejme jí „trénovaná imunita“ (viz dále v textu). Při ní imunitní buňky v reakci na první podnět procházejí sérií metabolických a epigenetických změn. Výsledkem je paměť vedoucí v případě setkání se sekundárním stimulem k zesílení imunitní reakce. Celá řada studií ukázala, že betaglukan výrazně napomáhá tělu bojovat prakticky se všemi druhy infekcí.
Měď je minerál, který tělo potřebuje v malém množství pro syntézu červených krvinek, zdraví imunitního systému, zdraví nervových buněk a pro funkci antioxidantu.
Biotin je vitamin B, který se často doporučuje pro zdraví vlasů vzhledem k tomu, že nedostatek biotinu může vést ke ztenčení vlasů. Biotin je základní vitamin - to znamená, že vaše tělo potřebuje tuto mikroživinu pro správné fungování.
V souvislosti s koronavirem a sezonou akutních respiračních onemocnění připravila Česká lékárnická komora přehled vhodných preventivních opatření a možností podpůrné terapie vedoucí ke zvýšení nespecifické imunity. V rámci těchto doporučení uvedla farmaceutka PharmDr. MVDr. Vilma Vranová, Ph.D., z Farmaceutické fakulty Masarykovy univerzity Brno mimo jiné betaglukany.
Až donedávna se vitamin D považoval za nezbytný především pro zabudování vápníku do kostí a zubů. Nyní je rozsáhle doloženo vědeckými studiemi, že dostatečná hladina vitaminu D v krvi je klíčovým faktorem pro správné fungování imunitního systému. Vitamin D vstupuje do imunitní obrany hned několikrát. Nejvýznamnější je jeho regulační úloha.
Tělo má neuvěřitelnou schopnost si pamatovat. A to nejen, co jste dělali včera, ale i s jakým virem v minulosti bojovalo. Jak nebezpečný byl, jak se projevoval a co zafungovalo na jeho likvidaci. Pokud tělo napadne běžný patogen (vir či bakterie), se kterým se vypořádalo v minulosti už nesčetněkrát, relativně snadno si poradí. Někdy je ale důležité imunitní paměť trochu osvěžit.  
Když uvažujeme o kolagenu, lidé mají tendenci myslet na redukci vrásek a občas i na zdraví kloubů. Ale co přesně je to kolagen?  

Stránky