Zpráva o stavu

Doktorka.cz nabíhá na nový systém. Prosím omluvte dočasnou zhoršenou dostupnost služeb. Děkujeme!
Nedostatek železa se častěji týká žen než mužů. V této souvislosti je zajímavé, že u dospělých mužů se zásoba železa v organismu trvale snižuje přibližně o 1 mg, zatímco u žen v reprodukčním věku se jedná až od dvojnásobek. Tyto přirozené fyziologické ztráty může samozřejmě nahradit množství železa přijímaného z potravy. Přidat komentář Číst dál 3 užitečné návyky, které přispějí k dostatku železa ve vašem těle 1 komentář Přidat komentář
Euterpe oleracea. Palma Acaí pochází ze Střední a Jižní Ameriky a je nejrozšířenější v Brazílii, zejména v rovinách kolem Amazonky. Po staletí bylo acai, překládané jako "ovoce, které pláče", zahrnuto do stravy amazonských původních národů, protože mělo plno pro zdraví prospěšných účinků. Přidat komentář Číst dál ACAI- amazonské ovoce bohaté na antioxidanty Přidat komentář
Také známa jako kyselina thioktová, je to látka podobná vitamínu s obsahem síry. Je rozpustná jak ve vodě, tak v tucích a má široké využití. Přidat komentář Číst dál ALA -ALFA-LIPOOVÁ KYSELINA 1 komentář Přidat komentář
Česnek (Allium sativum) je populární koření, které je také známé pro své léčivé účinky. Používá se jako antibiotikum, proti tvorbě krevních sraženin, pro ochranu jater a má protirakovinné účinky. Po tisíce let je užíván pro své kulinářské, léčivé a spirituální účinky. Přidat komentář Číst dál Složení česneku, druhy potravinových dopňků s česnekem a jejich účinnost Přidat komentář
Bór podporuje metabolismus vápníku, forforu a fluoru v organismu. Je důležitý pro různé enzymatické reakce. Společně s vápníkem, hořčíkem, křemíkem a vitamínem D reguluje metabolismus a růst kostí. Přidat komentář Číst dál Bór je důležitý pro zdravé kosti stejně jako vápník, hořčík a vitamín D Přidat komentář
Sladkovodní řasy chlorella a spirulina obsahují esenciální aminokyseliny, mastné kyseliny, vlákninu, vitamíny a minerály. Obě dvě vám mohou pomoci při zažívacích potížích, podpoře imunity, růstu vlasů a nehtů či při ochraně před radioaktivním zářením. V jakých případech je vhodné užívat spíš spirulinu a kdy chlorellu? Přidat komentář Číst dál Spirulina nebo chlorella? Přidat komentář
Věděli jste, že pouze 10 % vitaminu D se do těla dostává potravou? Zbývajících 90 % déčka totiž naše tělo získává ze slunečních paprsků. Až čtyřem z pěti z nás ale tento ?sluneční vitamin? chybí,* což naše tělo ani v nejmenším nevítá. Jeho nedostatek může souviset s řadou nepříjemností i závažných problémů. Přidat komentář Číst dál 8 signálů, že vašemu tělu chybí vitamin D Přidat komentář
Každý třetí Čech trpí nedostatkem hořčíku, jehož deficit výrazně stoupá po 45. roce věku. Proto se s ním potýká až 40 % žen v menopauze. Češi totiž přijmou zhruba o 20 % hořčíku méně, než je doporučená denní dávka. Výsledkem je nejen únavový syndrom a svalové křeče, ale i zvýšené riziko závažných civilizačních chorob, především srdečně cévních onemocnění, osteoporózy, metabolického syndromu nebo diabetu. Přidat komentář Číst dál Češi mají většinou nedostatek hořčíku Přidat komentář
Selen je stopový prvek, který švédský chemik Baron Jöns Jacob Berzelius objevil před téměř 200 lety. Dnes ho moderní vědci uznávají jako základní živinu pro lidské zdraví se silnou protizánětlivou, protivirovou a protirakovinnou aktivitou. Přidat komentář Číst dál Význam selenu pro zdraví a jeho potravinové zdroje Přidat komentář
Zdraví očí jde ruku v ruce s celkovým zdravotním stavem, ale existuje několik živin, které jsou důležité zejména pro oči. Tyto živiny pomáhá udržovat funkci zraku, chrání oči před škodlivým světlem a snížují vývoj degenerativních onemocnění souvisejících s věkem. Tento článek uvádí hlavní živiny, které mohou maximalizovat zdraví očí, jejich potravinové zdroje a potenciální přínosy. Přidat komentář Číst dál 8 hlavních živin pro zdravé oči 2 komentáře Přidat komentář

Stránky

Reklama

Reklama